http://www.cgarsltd.co.uk



Zainspirowany przez jednego z kolegów i z powodu potrzeby zamówienia czegoś wyjątkowego na początku czerwca postanowiłem zrobić zakupy w C.Gars Ltd.
Ten angielski sklep posiada wiele oddziałów w różnych częściach świata. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży cygar powinno przekładać się na profesjonalną obsługę. Biorąc powyższe pod uwagę nie zakładałem jakichkolwiek problemów w trakcie zakupów.
A więc 2 czerwca zarejestrowałem się i złożyłem zamówienie na dwa różne kubańskie samplery. Płatność kartą visa.
Po przyjęciu zamówienia do realizacji i ściągnięciu należności na karcie sklep rozpoczął proces weryfikacji klienta. Był to proces wyjątkowo żmudny i długotrwały. W korespondencji mailowej zażądano ode mnie numeru autoryzacji transakcji z mojego banku. Ustaliłem ten numer, po czym otrzymałem informację, że wszystko jest w porządku. Wszystko to jednak zajęło kilka dni.
Zniecierpliwiony brakiem zmiany statusu transakcji na stronie sklepu 8 czerwca wysłałem zapytanie, na jakim etapie jest sprawa mojego zamówienia.
W odpowiedzi dostałem informację, że właśnie w tym dniu przesyłka jest ekspediowana do mnie z dwóch różnych magazynów sklepu: jedna z Londynu a druga z Hamburga. Zapewniono, że w ciągu 5 dni roboczych cygara będę doręczone.
6 dnia, tj., 16 czerwca przesyłka była u mnie. Niestety, tylko jedna, ta wysłana z Londynu. Reszty cygar brak. Niestety doszło to, co było mniej pilne. Pozostałe cygara, które zamawiałem dla kolegi jako prezent urodzinowy będące efektem wspólnej inicjatywy kilku osób krążyły w bliżej nieokreślonej przestrzeni pomiędzy Hamburgiem a Gdańskiem.
Zniecierpliwiony wysłałem w międzyczasie kilka maili, wykonałem 2 telefony do Londynu. Uspokajano mnie, ze wszystko jest OK. i przesyłka niebawem dotrze.
Dotarła – 23 czerwca, kiedy już spisałem ją na straty. Do tego bez jednego z zamówionych cygar, w miejsce którego otrzymałem Cuaba Divinos. Paczkę tą wysłano do mnie 17 czerwca a nie jak twierdziła miła pani obsługująca zamówienie 8 czerwca.

WNIOSKI:

1. Ciekawa oferta sklepu.
2. Bezproblemowy kontakt mailowy i telefoniczny w razie potrzeby.
3. Cygara, kiedy już doszły, były bez zarzutu, w dobrej kondycji i świetnie zapakowane.
4. Nieterminowa realizacja zamówienia i wysyłka. Najwyraźniej było tak, że sklep nie miał cygar, na które przyjął zamówienie i kasiorkę wziął. Czekano najwyraźniej na uzupełnienie tej pozycji w magazynie. Szkoda tylko, że mnie o tym nie poinformowali, że trzeba poczekac troszkę dłużej a wręcz wprowadzali w błąd twierdzac, że przesyłka już idzie do mnie.
5. Zamiana pozycji zamówienia na inną bez uzgodnienia ze mną – to traktuję oczywiście jako negatyw.

REASUMUJĄC, uwazam, ze mimo tych wszystkich perturbacji warto próbować. Przy drugim i kolejnych zamówieniach, odpadnie problem weryfikacji karty.