PDA

Zobacz pełną wersję : Spada,wciąż...



Jacek Uchryń
25-02-2010, 12:25
Hawana 22 luty 2010 ( Reuters) -
Fragmenty konferencji prasowej przed oficjalnym otwarciem Festiwalu Habanos.

Dyrektor marketingu Ana Lopez, powiedziała na tejże konferencji prasowej.
Nowe przepisy antynikotynowe i globalna recesja powodują spadek sprzedaży cygar. Kuba chce rozwijać w dużej mierze niewykorzystany rynek dla swych słynnych cygar, czyli - kobiety.
Obecnie, kobiety to tylko 5 do 10 procent klientów Habanos.
-Nowy produkt o nazwie Julieta, jest próbą przezwyciężenia postrzegania przez kobiety, kubańskich cygar, które wg stereotypu składają się "tylko z mocnego tytoniu dla mężczyzn".


Kierownictwo Habanos SA w poniedziałek,przekazało informację, że sprzedaż spadła o 8 procent do 360 milionów dolarów w 2009 r.
Dlatego, z myślą o nowym segmencie konsumentów, stworzyli cygara Julieta, to mniejsza, łagodniejsza wersja cygar Romeo y Julieta,cygaro specjalnie skierowane do kobiet.
Pomimo, że kubańskie cygara są uważane za najlepsze na świecie,poszukiwanie nowych rynków jest potrzebne.
Sprzedaż ich wciąż spada, wraz z powstaniem praw-antynikotynowych oraz kryzysem panującym na całym świecie, powiedział Vice President Habanos Manuel Garcia.

8%-wy spadek sprzedaży w 2009 r. do wartości 360 milionów u$ był poprzedzony spadkiem o 3%, do 390 milionów dolarów, w 2008 roku.

Na tej samej konferencji, Garcia powiedział,
Nie takie były nasze przewidywania, stało się źle i to z powodu szeregu negatywnych czynników.
Mamy skromne nadzieje na wzrost sprzedaży w 2010r, głównie z powodu wciąż słabej gospodarki w Hiszpanii, która jest największym rynkiem dla kubańskich cygar, oraz znacznego spadku sprzedaży w ruchu międzynarodowym na lotniskach sklepy wolnocłowe na Kubie i w innych miejscach, które stanowią aż 23 procent całkowitej działalności przedsiębiorstwa Habanos, związanego z spadkiem na rynku turystyki, Gdzie nie widać prognoz na poprawę koniunktury.

Uważamy, że byłoby bardzo dobrym wynikiem, jeśli uda nam się utrzymać przynajmniej sprzedaż z 2009 roku," powiedział.
Habanos - ma około 71 procent sprzedaży na dostępnych rynkach,
bez największego rynku, jakim są Stany Zjednoczone.
Największy na świecie rynek cygar z sprzedażą roczną ok. 230 do 250 milionów,produkowanymi poza granicami Kuby.

Komentarz
Osobiście mam wrażenie,że ten spadek liczony w ilości sztuk cygar jest jeszcze większy,jeśli ten o którym mowa liczy się sumarycznie/kwotowo, to przecież na początku II kwartału,ubiegłego roku Habanos S.A., podniósł ceny dla dystrybutorów o 10%,co powoduje zwiększenie przychodu za jedno cygaro.

Don Lecho
25-02-2010, 15:25
Wygląda na to ze polityka Habanosa, ze wzgledu na problemy ze zwiększeniem sprzedaży cygar, idzie w kierunku sprzedać mniej ale za wiecej :confused:

Jacek Uchryń
03-03-2010, 11:35
Pozory mogą mylić
Patrząc na poniższe zestawienie , Habanos S.A nie ma lekko,sporo musi się nagimnastykować aby zarobić wcześniej wspomniane 360milionów $

Sami zobaczcie i napiszcie co sądzicie.


Sprzedaż cygar za 2009r.

Rozkład sprzedaży w regionach (w sztukach):
niby normalnie:


Europa Zachodnia - 59%

Ameryka Łacińska - 13%

Bliski Wschód - 11%

Azja - 9%

Europa Wschodnia - 5%-zaskakujące,że Habanos wciąż dzieli Europe.

Ameryka Północna (tylko;Kanada) - 2%

Afryka - 2%


Marki Globalne,sprzedaż procentowo w sztukach i w USD ;

Montecristo - 20% sztuk - 26% wartości sprzedaży- wciąż na topie sprzedaży.

Romeo y Julieta - 17% - 13%

Jose L. Piedra - 15,8% - 3,3%

Cohiba - 10,4% - 20,7%

Partagas - 9,2% - 9,4%

Hoyo de Monterrey - 5,5% - 6,7%

H. Upmann - 3,9% - 4,6% zaskakująco niska sprzedaż.


Inne marki, procentowo w sztukach i w USD:

Quintero - 4,1% - 1,2%

Bolivar - 2,5% - 3,2%

Fonseca - 2,2% - 1,3%

Rafael Gonzalez - 1,4% - 0,5%

Punch - 1,4% - 2%

Ramon Allones - 1,3% - 1,4%

najlepiej sprzedające się marki w 2009 r. procentowo w sztukach z całości :


Montecristo - 21%

Romeo y Julieta - 17%

Jose L. Piedra - 14%

Cohiba - 11%

Partagas - 11%

Hoyo de Monterrey - 6%

Quintero - 5%

H. Upmann - 3%

Pozostałe 25 marek - 12%


Największa sprzedaż wg Vitola de Galera ( procentowo w sztukach):

Marevas - 12% 15 cygar

Bolívar Petit Coronas Marevas 42 x 129 (5.1") Petit Corona

Bolívar Tubos No.2 Marevas 42 x 129 (5.1") Petit Corona

Cohiba Siglo II Marevas 42 x 129 (5.1") Petit Corona

El Rey del Mundo Petit Coronas Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

H Upmann Petit Coronas Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

Hoyo de Monterrey Coronations Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

Juan López Petit Coronas Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

Montecristo No.Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

Montecristo Petit Tubos Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

Por Larrañaga Petit Coronas Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

Punch Petit Coronas del Punch Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

Rafael González Petit Coronas Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

Romeo y Julieta Cedros de Luxe No.3 Marevas42 x 129 (5.1")Petit Corona

Romeo y Julieta Petit Coronas Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

Sancho Panza Non Plus Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

Vegueros Marevas Marevas 42 x 129 (5.1")Petit Corona


Robustos - 11%

Bolívar Royal Coronas Robustos 50 x 124 (4.9")

Cohiba Robustos Robustos 50 x 124 (4.9")

Hoyo de Monterrey Épicure No.2 Robustos 50 x 124 (4.9")

Juan López Selection No.2 Robustos 50 x 124 (4.9")

Montecristo Master Robustos 50 x 124 (4.9")

Partagás Serie D No.4 Robustos 50 x 124 (4.9")

Ramón Allones Specially Selected Robustos 50 x 124 (4.9")

Romeo y Julieta Short Churchills Robustos 50 x 124 (4.9")


Petit Coronas - 9%

H Upmann Regalias Petit Coronas 42 x 129 (5.1") Petit Corona

Partagás Mille Fleurs Petit Coronas 42 x 129 (5.1") Petit Corona

Punch Coronations (2) Petit Coronas 42 x 129 (5.1") Petit Corona

Romeo y Julieta Mille Fleurs Petit Coronas 42 x 129 (5.1")Petit Corona

Romeo y Julieta Romeo No.2 Petit Coronas 42 x 129 (5.1")Petit Corona



Perlas - 5%

Cohiba Siglo I Perlas 40 x 102 (4.0") Petit Corona

Montecristo No.5 Perlas 40 x 102 (4.0") Petit Corona

Romeo y Julieta Petit Princess Perlas 40 x 102 (4.0") Perit Corona


Cazadores (Jose L. Piedra) - 5%

José L Piedra Cazadores Cazadores JLP 43 x 152 (6.0")Long Corona


Cremas - 4%

H Upmann Majestic Cremas 40 x 140 (5.5")Corona

Hoyo de Monterrey Palmas Extra Cremas 40 x 140 (5.5")Corona

Partagás Partagas de Luxe Cremas 40 x 140 (5.5")Corona

Partagás Super Partagas Cremas 40 x 140 (5.5")Corona

Romeo y Julieta Romeo No.1 Cremas 40 x 140 (5.5")Corona

Nacionales - 4%

Quintero Brevas (2) Nacionales 41 x 140 (5.5") Corona

Quintero Nacionales Nacionales 41 x 140 (5.5") Corona



Piramides - 4%

Diplomaticos No.2 Pirámides 52 x 156 (6.1") Pyramida

H Upmann Upmann No.2 Pirámides 52 x 156 (6.1") Pyramida

Montecristo No.2 Pirámides 52 x 156 (6.1") Pyramida

Partagás Serie P No.2 Pirámides 52 x 156 (6.1") Pyramida

Vegas Robaina Unicos Pirámides 52 x 156 (6.1") Pyramida

Coronitas - 3%

H Upmann Coronas Minor Coronitas 40 x 117 (4.6")Petit Corona

Partagás Coronas Junior Coronitas 40 x 117 (4.6")Petit Corona

Punch Petit Coronations (2) Coronitas 40 x 117 (4.6")Petit Corona

Romeo y Julieta Regalias de Londres Coronitas 40 x 117 (4.6")Petit Corona

Romeo y Julieta Romeo No.3 Coronitas 40 x 117 (4.6") Petit Corona

Cremas Jose L. Piedra - 3%
José L Piedra Cremas Cremas JLP 40 x 136 (5.4") Corona

29% sprzedaży w 2009r wg kształtu/formatu to petit corony


Najlepsza sprzedaż, poszczególnych cygar w 2009r,procentowo w sztukach ;

Montecristo № 4 - 8%

Jose L. Piedra Cazadores - 5%

Romeo y Julieta Romeo № 2 - 4%

Partagas Serie D № 4 - 4%

Montecristo № 5 - 3%

Romeo y Julieta Mille Fleurs - 3%

Quintero Brevas - 3%

Piedra Cremas - 3%

Romeo y Julieta Romeo № 3 - 2%

Cohiba Siglo II - 2%

Piedra Petit cazadores - 2%

Romeo y Julieta Romeo № 1 - 2%

Montecristo № 2 - 2%

Montecristo Edmundo - 2%

Hoyo de Monterrey Epicure № 2 - 2%

Pozostałe 326 cygar - 53%