PDA

Zobacz pełną wersję : "Okazje" cygarowe



Jacek Uchryń
10-12-2009, 09:02
Wczoraj otrzymałem list od osoby ,która czyta nasze forum i nie jest zarejestrowana.Jak widać jeśli się tylko chce to można z nami się skontaktować.
Czytając ten list byłem zadowolony,że ta osoba zamiast ulec magi wspaniałych cen i kupić cygara,postanowiła się poradzić.
Pomyślałem sobie,że takich czytających może być więcej,a my nie poruszaliśmy tematu okazji z allegro, my znamy temat,ale widać,że innych mniej odważnych też trzeba uświadomić.

Oto fragment listu:
...jestem początkującym amatorem cygar.
Na forum swego czasu był poruszany temat oficjalnych cen cygar na Kubie (lista Mike'a).
Porównałem je z ofertami na Allegro od turystów wracających z Kuby. W większości przypadków ceny są 3 razy niższe niż ceny na Kubie (np. pudełko Esplendidos kosztuje ok 550-700 pln czyli 200$-250$)). Bardzo proszę o odpowiedź czy to możliwe aby te cygara były oryginalne. Zazwyczaj potrafię odróżnić "na oko" słabą podróbkę od oryginału ale w wielu przypadkach mam wątpliwości. Ceny wydają się super atrakcyjne, wręcz niewiarygodne. Przesyłam parę linków i jeszcze raz bardzo proszę o Pana opinię.

http://www.allegro.pl/item826792217_cohiba_esplendidos_z_kuby.html
http://www.allegro.pl/item842047413_cohiba_esplendidos_oryginalne_kuba_r ecznie_robione.html

moja odpowiedź:

...Przy zakupach cygar na allegro obowiązuje zasada logiki,jednym słowem mam to za co zapłaciłem i nic ponadto.
Na oko można odróżnić źle zrobione cygara a nie czy są autentyczne.
Gdyby dostał pan prawidłowo przygotowane pudełko z dobrze wykonanymi podróbkami nie ma szans aby je rozpoznać na oko,
dopiero zapalenie tego cygara dałoby szanse na konfrontację.
Cygara prawdopodobnie są zakupione u przypadkowych sprzedawców z szarej strefy ,jest tego bardzo dużo na Kubie i nie ma się czemu dziwić jeśli dobry torcedore zarabia 12-16$ na miesiąc.
Taką kwotę zarobi w 1dzień pracując w szarej strefie,zarobek duży tak jak i ryzyko.